sâmbătă, 6 septembrie 2014

am mirosit iarba și m-am gândit la oameni



Azi am inhalat mirosul de iarbă proaspăt cosită și m-am gâmdit la oameni. Inoculând prospețimea verdelui crud în irișii-mi triști, m-am gândit la acei oameni care au trecut prin viața mea, împreună cu care am mers poate o bucată mai lungă sau mai scurtă de drum, dar care acum au plecat. Nu pot să nu mă întreb de ce pleacă oamenii din viețile noastre, de ce unii se îndepărtează de noi aparent fără motiv. E frustrant să te simți mereu ca o păpușă veche aruncată în pod pentru că părți din sufletul sau din personalitatea ta au nevoie de paliative sau pentru că nu ai ajuns la un stadiu complet de cristalizare sufletească, morală sau de orice fel. E ca atunci când suntem mici și abandonăm jucăriile vechi pentru cele noi, sau creștem și ignorăm ambele categorii, crezând că suntem atât de superiori în aroganța noastră de copii mari. E trist.
Uneori durează prea mult până ajunge cineva la tine să șteargă praful de pe sufletul ținut în mâini străine și abandonat de prea mute ori. E trist când vezi persoana venind, dar praful e deja prea gros și nu-ți mai vede sufletul deloc sau îi e prea teamă de ce va găsi sub perdeaua de plecări instantanee și neexplicate, de cuvinte rămase într-un vid străin, sibilin,  fără putere de a atinge corzile inimilor unor oameni considerați cândva prieteni. Prieteni buni sau oameni pe care îi admirai, pe care încă îi mai admiri, cărora obișnuiai să le transmiți mereu mesaje în sticluțe mici astupate cu trifoi, ca să nu fugă cuvintele în mare. În marea de nimic.
Dar așa sunt eu, călătoresc printre iluzii, caut pansamente și văd uneori câte o întidere de apă marmoreică și sticloasă, mirosind a gânduri bune și a oameni frumoși. Și alerg vivace spre marea aceea, spre talazuri, alerg spre insula dezirabilă cu oameni frumoși, insula din mijlocul mării.
Apoi deodată mă trezesc cu găleți de saramură peste suflet, aducând doar necuvinte și ștergând și ultima urmă a fetei Morgana ce duce-n spate toți oamenii ce au plecat fără să-și ia rămas bun, fără să mă mai păstreze în sufletul lor, sau măcar într-o vagă amintire. Fiindcă insula-i doar himeră obraznică, iar marea ecxistă, dar e-o mare cu nimic.Poate stilul meu de-a alerga spre oameni și spre inimile lor e incongruent. Da. E vina mea. Mereu. Poate nu voi ști niciodată cu ce am greșit dacă nu întreb, dar pe cine să întreb? Pe cei ce m-au abandonat când aveam mai mare nevoie să-mi țină sufletul sfios în mâini, pe cei foarte locvace care și-au luat vorbele și m-au lăsat într-o baltă de tăceri?
Poate e doar vina mea. Probabil nu știu să vorbesc unui suflet astfel încât să-mi simtă vibrația gândurilor. Și asta e destul de rău încât să nu pot respira decât acel aer vetust, aerul din podul cu jucării vechi de care nu-ți amintești niciodată, cu panglici colorate de lustrin, spărgători de nuci și povești uitate.  



sursa foto: salome

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu