sâmbătă, 10 mai 2014

Ziua în care angajez din nou pescărușul anorexic



Plaje cu nisip auriu şi fin, palmieri înalţi dătători de umbre răcoroase, papagali cu penaj multicolor şi glas de sirenă, apoi vegetaţie. Multă. O mică junglă prin care trebuie să îţi croieşti drumul cu securea. Apoi, după ce învingi lupta cu vegetaţia, o casă- casa ta migălos sculptată în trunchiul unui baobab imens. Pe uşa de la intrare un mesaj: "Acces interzis turiştilor". Atunci ezit o clipă şi mă gândesc: "eu ce sunt aici? un turist? "  Nu am idee ce sunt aşa că îmi continui drumul, dar gândul îmi rămâne la casa ta migălos construită în trunchiul unui baobab. Îmi imaginez înăuntru o maşină de scris construită din coajă de nucă de cocos, cu un aer boem de sfârşit de secol nouăsprezece...Din nou plaja. Valurile se sparg de stânci aruncând stropi săraţi pe nisip. Stropii au forma unor litere, dar eu am ajuns prea târziu să mai pot descifra mesajul, nisipul l-a înghiţit avid. Avid probabil de ideile tale. Dar totuşi e pustiu. Nu te-am găsit şi trebuie să mă trezesc, probabil deja au trecut vreo șapte secunde.Cred că înoţi pe undeva cu delfinii sau cu sirenele. Nu am timp să descopăr, au trecut deja șapte secunde.O să îţi trimit un mesaj când mă trezesc.
Îți voi scrie un mesaj pe o pagină ruptă dintr-o carte dragă mie, voi împăturia foaia și o voi pune într-o sticlă. (Desigur, după ce golesc vodka într-un borcan micuț pentru zile negre. De fapt ți l-aș trimite, dar nu aș vrea să rămână pe fundul mării și să irosim conținutul. Îl păstrez mai bine...) Apoi tot ce va trebui să fac este să arunc sticla în mare (orice mare) și să o las în voia valurilor și sub supravegherea pescărușului meu preferat, cam anorexic și pe care va trebui probabil să-l plătesc cu bani Absolut lichizi.  
Având în vedere că talazurilor le place să se joace dur, iar pescărușul va fi probabil cam amețit, nu știu exact care sunt șanesele ca sticla cu mesajul meu să ajungă la tine. Eu tare mult aș vrea să îl primești, dar timp nu mai am să caut un pescăruș mai competent sau să ajung la o mare mai puțin agitată. 

P.S. În caz că nu ajunge mesajul până diseară, vreau să-ți spun că pe acea pagină ruptă dintr-o carte dragă mie, se află de fapt, un simplu și stângaci "La mulți ani!"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu